Online tools

Onmisbare online tools

Thuiswerken of telewerken klinkt vaak veelbelovend, maar het kan veel problemen met zich meebrengen. Gelukkig leven we in een tijd waar handige tools de online markt veroveren. Zonder deze tools was het waarschijnlijk niet mogelijk om telewerker te zijn, aangezien u dan nooit gemakkelijk contact met uw team of werkgever kon hebben. Welke handige tools u zeker moet gebruiken, wanneer u een telewerker bent, leest u hieronder.

Dropbox

Hoewel er veel programma's zijn voor het delen van bestanden, presentaties en projecten is Dropbox nog een groot favoriet onder de telewerkers. Het doel van Dropbox: Iedereen gemakkelijk bij hun bestanden laten komen. Dropbox is beschikbaar op elke mobiele devices, waardoor u 24/7 bij uw bestanden kan komen. Het werkt zoals u het wil, zo kunt u namelijk bestanden delen met wie u wilt en samen aan presentaties werken met uw team. Met de handige app opent u binnen no-time bij uw documenten. Tevens worden foto's veilig bewaard in dropbox. Deze handige tool is ook nog eens gratis te downloaden!

Wissel je wachtwoord

Goede wachtwoorden zijn enorm belangrijk. Maar verzin maar eens een sterk wachtwoord iedere keer voor elke website. Gelukkig is er voor het maken van een veilig wachtwoord de online wachtwoordgenerator van het Wisseljewachtwoord portaal. Met deze tool maak je eenvoudig een wachtwoord van elke lengte.

Adobe Creative cloud

In de creatieve sector wordt er veel met de Adobe programma's gewerkt, daarom heeft Adobe sinds een aantal jaar een creatieve Adobe cloud ontwikkelt speciaals voor teams. Door deze tool wordt telewerken een gemakkelijke opgave, wat veel voordelen teweeg brengt. Met deze cloud speciaal voor bedrijven krijgen werknemers gemakkelijk toegang tot creatieve programma's zoals Photoshop, Illustrator en InDesign. Bestanden kunnen worden gedeeld met wie u wilt, waardoor samenwerken op afstand nog eenvoudiger wordt.

Asana

Asana is een handige tool waarbij u de werkzaamheden binnen een bedrijf op elkaar kunt afstemmen. Uiteindelijk maakt u een soort van grote takenlijst. Inloggen gaat gemakkelijk via een Google account of een zelfgemaakt Asana account. Door Asana zijn overvolle mailboxen verleden tijd, dit bespaart zo'n 60 à 90% minder e-mails. Als telewerker kunt u gemakkelijk zien hoe de taken verdeeld zijn, waardoor het overzicht altijd gehandhaafd wordt. Hierdoor benut elke werknemer de tijd optimaal. Ook het inzicht op taken van andere en een dealine wordt duidelijk weergeven. Kortom, nooit meer te weinig structuur of onduidelijkheden met Asana.  

Terug naar overzicht